Les set regles d'or d'un domini

Com saber si el domini que volem és el més adequat?
Què fa d'un domini un gran domini? Com saber si el nom de domini que estic pensant en comprar o registrar és realment l'adequat per a mi?

Molt fàcil, només cal tenir en compte aquestes set regles d'or.

1. Posa-ho fàcil
Aquesta és la gran regla bàsica en el món dels dominis en particular i en el del màrqueting i comunicació en general. A cap publicista se li oblida la coneguda regla KISS (Keep it Simple Stupid) i per descomptat el nostre nom de domini és la primera forma de publicitar el nostre negoci a la xarxa. Cal intentar que el nostre nom de domini li resulti fàcil de recordar a l'usuari.

2. Com més curt millor
Com menys caràcters tingui un nom, molt més fàcil de recordar i també més còmode i ràpid de teclejar. Malauradament, aquests dominis són ja molt escassos. El 100% dels dominis amb tres caràcters o menys fa temps que està registrat.

3. Donant sentit
Diversos estudis han demostrat que les paraules amb significat es recorden pràcticament un 80% més que aquelles que no el tenen. Cerca un nom que realment digui alguna cosa pot resultar complicat però val la pena. És cert que hi ha empreses com Yahoo que han aconseguit grans resultats amb un nom sense significat però quants diners han hagut d'invertir en publicitat?

4. Sense confusió
Un dels problemes comuns amb què es troben les empreses d'internet és el del trànsit desviat des de la seva pàgina a causa d'un error de tecleig per part de l'usuari. Els jocs de paraules enginyosos poden resultar molt divertits i útils per captar l'atenció però, en general, són poc efectius en la xarxa i molt menys si utilitzem números i guions. El significat del domini "love-2u.com" pot ser molt senzill de recordar però l'usuari es trobarà amb el dubte de si havia d'escriure "lovetoyou.com" o "loveto-u.com" o qui sap quantes combinacions més.

5. ¿Sóm .com?
A l'hora d'escollir una extensió per al nostre domini el dilema és el següent: quin domini s'adapta millor al nostre mercat? És clar que l'estàndard de facto a la xarxa és el .com. Aquesta és l'extensió més cobejada. Però, si no operem a nivell internacional, també pot resultar una bona idea pensar en els dominis territorials del nostre camp d'actuació: .cat, .es, .fr etc ... Una altra alternativa són les extensions .net i .org consolidades des de fa temps encara que amb bastant menys tirada que la .com. Si decidim tenir una mica de paciència, també podem apostar pels .info o .biz.

6. Què diu del que fem?
Ajustar el nom del nostre domini a la nostra activitat és molt convenient per aconseguir que l'usuari ens associï amb un determinat producte o servei, i d'aquesta manera, es pugui acordar de nosaltres cada vegada que ho necessiti. Calor.com és un gran nom de domini però, si el negoci per al qual l'utilitzem és una botiga de sabates en línia, probablement no ens resultarà de molta utilitat.

7. Sense males lectures
L'últim aspecte a tenir en compte a l'hora de triar un domini són les connotacions associades al nom que triem. És important assegurar-se que el nostre domini no té connotacions negatives que puguin quedar associades als nostres productes. I si operem en un entorn internacional hem d'assegurar que això no succeeix amb la nostra llengua ni tampoc amb la resta que puguem considerar importants per al nostre negoci. Per descomptat, "uiquintuf.com" no seria precisament l'elecció més adequada per a la nostra botiga de perfums.

tags: consells, nom domini , consultoria , comunicación on line

cdnet

faq

  Títol Tema
2440 Entendre els dominis dominis i allotjament
2441 Qui és el propietari d'un domini? dominis i allotjament
2442 Què són els DNS? dominis i allotjament
2443 Què vol dir domini aparcat? dominis i allotjament
2528 Comprar online de forma segura compra online
2728 Seguretat de les contrassenyes correu
2923 Les set regles d'or d'un domini dominis i allotjament
4206 Què són: Pop, Imap i Smtp correu
5236 L'arxiu robots.txt