Una estratègia a les xarxes socials ha d'anar més enllà de comptar seguidors

Hi ha moltes empreses que no acaben de comprendre que una estratègia en mitjans socials va més enllà d'aconseguir seguidors en Twitter o fans a Facebook, deixant a un costat un aspecte que potser, és el més important, el feedback.

S'han donat molts casos de persones que realitzen una queixa pública sobre una empresa en una xarxa social, i als pocs minuts la companyia reacciona i es posa en contacte amb l'usuari per veure com ho poden solucionar, però lamentablement, encara són poques les que ho posen en pràctica.

El Social Media és precisament això, comunicar-se amb els usuaris i més quan un problema s'està apropant. Es tracta d'escoltar, així s'obté el compromís i totes les empreses haurien d'esforçar-se per aconseguir-ho. La intenció sempre és fidelitzar clients, i amb aquestes accions, s'aconsegueix.

No només hem de recollir les dades de seguidors, fans, comentaris i “M'agrada” que rebem per després fer una campanya de màrqueting per a això. Twitter i Facebook són les plataformes de treball i una empresa les pot utilitzar millor per aconseguir que els usuaris es connectin realment amb les marques.

Depenent la grandària de l'empresa, existeixen diferents estratègies para assegurés que no s'estan perdent una conversa. Les grans empreses poden invertir en els mitjans de comunicació social contractant serveis com Radien6 o Sysomos, per realitzar bons anàlisis.

Les empreses més petites que no tinguin fons per adquirir aquestes eines, no obstant això, tampoc tenen excusa, doncs una simple revisió als esments en Twitter ja els permetria veure les últimes converses sobre vosaltres. No importa la tecnologia que empren per escoltar les converses doncs l'estratègia de resposta serà la mateixa: ser personal i genuí.

Si una companyia utilitza les xarxes socials per vendre coses o guanyar clients potencials, han de demostrar que entenen com fer-ho en primer lloc, i fins i tot quan s'està venent alguna cosa han d'assegurar-se que es fa amb veritable personalitat.

tags: xarxes estratègies fidelitzar

Ho vols compartir?
cdnet
  Títol Tema
7881 Els bots maliciosos representen gairebé el 40% de tot el trànsit d'internet
7860 Estratègies digitals d'èxit per a una pàgina web
7683 Què és un servidor segur?
5837 Google penalitzarà les webs no adaptades a dispositius mòbils
5486 Com complir amb les directrius de cookies de la LSSI?
5232 4 raons per les quals els usuaris abandonen una compra en línia màrketing
4298 Presentació de iAgric
3852 Per què la majoria de les empreses no pren precaucions al núvol
3830 Pàgina de Facebook o blog corporatiu? Claus perquè la seva empresa estigui a la xarxa amb èxit màrketing
3836 L'era de l'hegemonia de les tauletes
3834 Cloud computing: evolució d'un model d'èxit
3753 S'aprova el primer dictamen de privacitat de les apps mòbils
3743 5 claus per a una estratègia eficaç de màrqueting a temps real màrketing
3747 El màrqueting es capbussa en l'oceà digital màrketing
3696 Estudi sobre l'activitat de les principals marques espanyoles en xarxes socials social media
3749 La privacitat de Facebook: els mites i les veritats sobre la xarxa social social media
3565 Les 5 tendències de social commerce per a 2013. màrketing
3610 Són les xarxes socials una amenaça per a les empreses espanyoles? social media
3570 El novembre negre de la seguretat de la informació
3563 Facebook té problemes amb el model de negoci publicitari màrketing
3561 Veritat o ficció? Tot sobre l'adopció del HTML5 - infografia
3559 Disenyar una bona experiència d'usuari- infografia màrketing
3480 13 tendències de social media marketing que enlairaran el 2013 màrketing
3478 Així et segueixen el rastre a internet màrketing
3274 Garantint la seguretat al núvol social media
3272 Què fer per llançar-se bé al e-commerce? màrketing
3276 6 consells sobre marketing online – infografía social media
3114 Com relacionar-se professionalmente a les xarxes socials màrketing
3110 10 riscos que les marques haurien d'atrevir-se a assumir a les xarxes socials màrketing
3116 Consells de Google per adaptar-se al mercat mòbil màrketing
3028 5 exemples de botigues virtuals amb codis QR màrketing
2952 SEO d'un cop d'ull - infografia màrketing
2877 Quin és el millor moment per publicar a Twitter, Facebook o Tumblr? social media
2714 6 coses que mai haurien de compartir-se a Facebook social media
2744 Detalls del nou Facebook per empreses social media
2720 5 formes per integrar un lloc Web amb xarxes socials màrketing
2722 Cinc accions a evitar en social media social media
2549 Una estratègia a les xarxes socials ha d'anar més enllà de comptar seguidors màrketing
2594 Com mesurar la fortalesa d'una marca en les social media màrketing
2582 Per què els clients abandonen el carret de la compra? màrketing
2532 Facebook revela com rastreja als seus usuaris social media
2534 Com borrar el teu compte de facebook la guía definitiva. social media
2530 Estratègies de màrqueting en xarxes socials social media
2551 Com planificar una acció de màrqueting a les xarxes socials màrketing
2536 Les 8 claus del Marketing a Facebook social media
2538 Els pasos per a una estratègia social media. màrketing
2545 Les claus per una bona estratègia de màrqueting en mitjans socials màrketing
3745 Una forma senzilla d'entendre el cloud computing – Vídeo