Pàgina de Facebook o blog corporatiu? Claus perquè la seva empresa estigui a la xarxa amb èxit

Avui dia ja es pot afirmar que qui no està a internet, no existeix.

El món empresarial ha detectat la importància de tenir presència a la xarxa, ja que els temps estan avançant a passos de gegant. Però una vegada les empreses comencen a estudiar el tema de com entrar en la web comencen a sorgir dubtes, entre elles una de molt concreta, què és millor, una pàgina de Facebook o un blog corporatiu? A continuació enumerem els avantatges i inconvenients de cadascun d'ells.

Com a punts a favor de la major xarxa social del món, cal dir que està molt estesa i que per tant té una enorme capacitat de difusió a tot tipus de públic, la qual cosa ajuda en molt poc temps a augmentar l'àrea d'influència d'una marca o empresa. A més, Facebook és cada vegada més una eina ideal per crear relació amb els clients, i finalment és important la facilitat de mesurament que aquesta xarxa social ofereix enfront d'unes altres.

Però una pàgina de fans a Facebook també té els seus punts negatius: Facebook adquireix drets d'utilització dels continguts que la nostra empresa decideixi publicar a la seva pàgina de fans, per un altre el costat el posicionament en cercadors de pàgines de Facebook és bo, però només si el que l'usuari busca és el nom de l'empresa, ja que no crea etiquetes per continguts, la qual cosa dificulta que internautes que no coneguin l'empresa arribin a fer-ho a través de cercadors. Que Facebook tingui tants usuaris és un arma de doble tall, ja que també dificulta enormement la labor de sobresortir d'entre la massa.

Una altra bona opció perquè una empresa augmenti la seva presència a la xarxa és crear un blog corporatiu, però els blogs també tenen els seus punts positius i els seus inconvenients. El blog és mitjançant l'elecció de la plataforma adequada, totalment independent d'un servidor, la qual cosa fa que els continguts de l'empresa segueixin sent privats. El blog és una plataforma estupenda per afrontar la crisi de comunicació, ja que permet expressar-se oberta i personalment. Gràcies a les etiquetes, un blog pot aconseguir molt bones posicions a Google en cerques de necessitats o paraules clau i no en cerques del nom de l'empresa en si.

Malgrat tots els avantatges que comporta un blog, també existeixen certs inconvenients a tenir en compte, per exemple el fet que es necessita molt temps, planificació i constància per portar un blog de manera correcta i efectiva, la qual cosa involucra a molts treballadors. Malgrat la seva popularitat segueix estant per darrere del poder de Facebook.

tags: facebook blog avantatges

Ho vols compartir?
cdnet
  Títol Tema
7881 Els bots maliciosos representen gairebé el 40% de tot el trànsit d'internet
7860 Estratègies digitals d'èxit per a una pàgina web
7683 Què és un servidor segur?
5837 Google penalitzarà les webs no adaptades a dispositius mòbils
5486 Com complir amb les directrius de cookies de la LSSI?
5232 4 raons per les quals els usuaris abandonen una compra en línia màrketing
4298 Presentació de iAgric
3852 Per què la majoria de les empreses no pren precaucions al núvol
3830 Pàgina de Facebook o blog corporatiu? Claus perquè la seva empresa estigui a la xarxa amb èxit màrketing
3836 L'era de l'hegemonia de les tauletes
3834 Cloud computing: evolució d'un model d'èxit
3753 S'aprova el primer dictamen de privacitat de les apps mòbils
3743 5 claus per a una estratègia eficaç de màrqueting a temps real màrketing
3747 El màrqueting es capbussa en l'oceà digital màrketing
3696 Estudi sobre l'activitat de les principals marques espanyoles en xarxes socials social media
3749 La privacitat de Facebook: els mites i les veritats sobre la xarxa social social media
3565 Les 5 tendències de social commerce per a 2013. màrketing
3610 Són les xarxes socials una amenaça per a les empreses espanyoles? social media
3570 El novembre negre de la seguretat de la informació
3563 Facebook té problemes amb el model de negoci publicitari màrketing
3561 Veritat o ficció? Tot sobre l'adopció del HTML5 - infografia
3559 Disenyar una bona experiència d'usuari- infografia màrketing
3480 13 tendències de social media marketing que enlairaran el 2013 màrketing
3478 Així et segueixen el rastre a internet màrketing
3274 Garantint la seguretat al núvol social media
3272 Què fer per llançar-se bé al e-commerce? màrketing
3276 6 consells sobre marketing online – infografía social media
3114 Com relacionar-se professionalmente a les xarxes socials màrketing
3110 10 riscos que les marques haurien d'atrevir-se a assumir a les xarxes socials màrketing
3116 Consells de Google per adaptar-se al mercat mòbil màrketing
3028 5 exemples de botigues virtuals amb codis QR màrketing
2952 SEO d'un cop d'ull - infografia màrketing
2877 Quin és el millor moment per publicar a Twitter, Facebook o Tumblr? social media
2714 6 coses que mai haurien de compartir-se a Facebook social media
2744 Detalls del nou Facebook per empreses social media
2720 5 formes per integrar un lloc Web amb xarxes socials màrketing
2722 Cinc accions a evitar en social media social media
2549 Una estratègia a les xarxes socials ha d'anar més enllà de comptar seguidors màrketing
2594 Com mesurar la fortalesa d'una marca en les social media màrketing
2582 Per què els clients abandonen el carret de la compra? màrketing
2532 Facebook revela com rastreja als seus usuaris social media
2534 Com borrar el teu compte de facebook la guía definitiva. social media
2530 Estratègies de màrqueting en xarxes socials social media
2551 Com planificar una acció de màrqueting a les xarxes socials màrketing
2536 Les 8 claus del Marketing a Facebook social media
2538 Els pasos per a una estratègia social media. màrketing
2545 Les claus per una bona estratègia de màrqueting en mitjans socials màrketing
3745 Una forma senzilla d'entendre el cloud computing – Vídeo