5 claus per a una estratègia eficaç de màrqueting a temps real

L'any passat les empreses es van adonar que els seus moviments de màrqueting havien d'accelerar-se per anar al ritme de la societat i la cultura.

La velocitat d'actuació que exigeix internet, i en particular les xarxes socials, a les empreses es va comprenent a poc a poc, però encara és notícia quan una marca reacciona ràpid amb estratègies de màrqueting a temps real.

Molts comerciants estan esforçant-se per aplicar aquest tipus de màrqueting, coneixent els avantatges de ser més àgils i dels beneficis que això pot portar a les seves empreses. La rellevància de la marca és el primer objectiu, però una marca no ha de limitar-se a això.

Les empreses han de cuidar molt les seves estratègies de màrqueting en temps real si volen aconseguir que es converteixin en una evolució per a l'empresa. Per a això, tingui en compte els següents consells.

Ràpid no significa bo. Ser immediat és cada vegada més important, però la competència també serà més ràpida. Abans de res, si vol diferenciar-se, estableixi la qualitat com a element prioritari. Tots seran cada vegada més ràpids, però potser no tan bons.

El “temps real” ha de tractar sobre el futur. Si les marques volen que el seu contingut sigui compartit, aquest ha de ser construït de tal forma que la seva data de caducitat no sigui instantània, sinó amb vista al futur.

El màrqueting a temps real té en compte l'abast i la rellevància. S'han de considerar les dades a l'hora de prendre de decisions sobre la planificació de mitjans de la marca. El temps s'està convertint en un dels factors més importants a l'hora de crear contingut a la xarxa. Les marques han de replantejar-se la seva planificació de mitjans a través de diferents enfocaments d'anàlisis, ja que els hàbits de consum ja canvien, en ocasions, més ràpid que aquestes estratègies.

El “temps real” és mòbil. La cultura de compartir ha modificat el consum de mitjans. Una dels principals avantatges del màrqueting en temps real és que el contingut de la marca té més penetració al món mòbil a través de crear continguts perquè siguin compartits.

El “temps real” és col·laboratiu. Les marques soles no poden fer-ho tot. Per a això han d'ajudar-se d'agències a les que delegar les labors creatives d'una campanya, entre altres accions.

Aquestes són les claus d'una estratègia de màrqueting eficaç en temps real, encara que cada marca o agència, com és lògic, l'adaptarà a la seva manera segons les seves necessitats. El que sí resulta un element comú per a totes és que el major obstacle per al progrés és seguir fent les coses com es feien fins ara.

tags: màrqueting estratègia temps

Ho vols compartir?
cdnet
  Títol Tema
7881 Els bots maliciosos representen gairebé el 40% de tot el trànsit d'internet
7860 Estratègies digitals d'èxit per a una pàgina web
7683 Què és un servidor segur?
5837 Google penalitzarà les webs no adaptades a dispositius mòbils
5486 Com complir amb les directrius de cookies de la LSSI?
5232 4 raons per les quals els usuaris abandonen una compra en línia màrketing
4298 Presentació de iAgric
3852 Per què la majoria de les empreses no pren precaucions al núvol
3830 Pàgina de Facebook o blog corporatiu? Claus perquè la seva empresa estigui a la xarxa amb èxit màrketing
3836 L'era de l'hegemonia de les tauletes
3834 Cloud computing: evolució d'un model d'èxit
3753 S'aprova el primer dictamen de privacitat de les apps mòbils
3743 5 claus per a una estratègia eficaç de màrqueting a temps real màrketing
3747 El màrqueting es capbussa en l'oceà digital màrketing
3696 Estudi sobre l'activitat de les principals marques espanyoles en xarxes socials social media
3749 La privacitat de Facebook: els mites i les veritats sobre la xarxa social social media
3565 Les 5 tendències de social commerce per a 2013. màrketing
3610 Són les xarxes socials una amenaça per a les empreses espanyoles? social media
3570 El novembre negre de la seguretat de la informació
3563 Facebook té problemes amb el model de negoci publicitari màrketing
3561 Veritat o ficció? Tot sobre l'adopció del HTML5 - infografia
3559 Disenyar una bona experiència d'usuari- infografia màrketing
3480 13 tendències de social media marketing que enlairaran el 2013 màrketing
3478 Així et segueixen el rastre a internet màrketing
3274 Garantint la seguretat al núvol social media
3272 Què fer per llançar-se bé al e-commerce? màrketing
3276 6 consells sobre marketing online – infografía social media
3114 Com relacionar-se professionalmente a les xarxes socials màrketing
3110 10 riscos que les marques haurien d'atrevir-se a assumir a les xarxes socials màrketing
3116 Consells de Google per adaptar-se al mercat mòbil màrketing
3028 5 exemples de botigues virtuals amb codis QR màrketing
2952 SEO d'un cop d'ull - infografia màrketing
2877 Quin és el millor moment per publicar a Twitter, Facebook o Tumblr? social media
2714 6 coses que mai haurien de compartir-se a Facebook social media
2744 Detalls del nou Facebook per empreses social media
2720 5 formes per integrar un lloc Web amb xarxes socials màrketing
2722 Cinc accions a evitar en social media social media
2549 Una estratègia a les xarxes socials ha d'anar més enllà de comptar seguidors màrketing
2594 Com mesurar la fortalesa d'una marca en les social media màrketing
2582 Per què els clients abandonen el carret de la compra? màrketing
2532 Facebook revela com rastreja als seus usuaris social media
2534 Com borrar el teu compte de facebook la guía definitiva. social media
2530 Estratègies de màrqueting en xarxes socials social media
2551 Com planificar una acció de màrqueting a les xarxes socials màrketing
2536 Les 8 claus del Marketing a Facebook social media
2538 Els pasos per a una estratègia social media. màrketing
2545 Les claus per una bona estratègia de màrqueting en mitjans socials màrketing
3745 Una forma senzilla d'entendre el cloud computing – Vídeo