Cinc accions a evitar en social media

A l'hora de començar amb una estratègia de social media, a vegades, es desconeixen els passos a seguir i en algunes ocasions no es planifiquen amb temps les accions.

Per això és útil tenir a mà almenys algunes indicacions sobre què cal evitar a les xarxes socials. Aquí t'indiquem algunes coses que no s'han de fer a l'hora d'utilitzar aquestes plataformes.

Existeixen algunes empreses que dediquen una bona quantitat d'esforç a les social media amb una estratègia planificada. Amb seguretat, les seves accions han estat delineades tenint en compte què han d'evitar per arribar a bon port. Però no sempre és així.

Hi han 5 accions bàsiques a evitar en social media, segons explica Joe Cox en un article a SocialMediaToday.

No planificar


En primer lloc és important donar-li un bon enfocament a la plataforma. La no planificació de les accions en social media no comporta l'èxit. Tal és així, que pot ocórrer que una plataforma en plena campanya passi, en una mica temps, de tenir 100 a 10000 seguidors.

Aquest inesperat augment de xifres pot portar a una situació caòtica. L'autor recomana que abans d'engegar una campanya és necessari donar-li un bon enfocament i una adequada planificació perquè no ocorrin aquest tipus d'imprevists.

Tractar a tots per igual


La imatge de la marca en social media és alguna cosa que cal cuidar amb extrema delicadesa. És important, per a això, ser capaç de no donar una resposta equànime a tots els usuaris. Això vol dir que els hi tingui en compte de manera individual. L'empresa ha de crear una llista amb els clients prioritaris. Llista que serà variable segons les campanyes.

Tardar en respondre


La immediatesa a les xarxes socials crea nous desafiaments. Cada vegada són més els clients que es dirigeixen a les empreses a través d'aquestes plataformes buscant una resposta molt més ràpida i personalitzada. És per això que per donar una major eficiència a aquest procés de consultes, l'empresa ha de comptar amb un equip responsable per satisfer les demandes dels consumidors d'una manera ràpida i directa.

Per a això és necessari crear una estratègia de compromís dirigit al client. Això significa que ell percebi que les seves demandes seràn contestades per la companyia en el menor temps possible.

Com més quantitat millor


L'emblemàtica frase de “Més és millor” no s'aplica a l'èxit en social media. En aquest àmbit s'ha de ser cuidadós i planificar una assignació òptima dels recursos per poder aconseguir l'èxit. A les xarxes socials no es tracta d'estar present a tot arreu sinó comprometre's millor amb els clients.

Per exemple, si l'empresa decideix tenir presència a la nova xarxa social de Google, primer és necessari conèixer si els seus clients estan presents en aquesta xarxa per saber si no s'està tirant temps i diners a les escombraries. És a dir, és postiu estar presents en diferents xarxes socials sempre que la teva audiència també les usi.

No utilitzar eines específiques


El creixement de les xarxes socials en les empreses està sent cada vegada més notable igual que la seva acceptació per part dels usuaris. Per a les empreses és imprescindible comptar amb eines que els permetin fer un seguiment de la seva difusió en les plataformes de social mitjana. És important trobar les eines que s'adaptin millor a la companyia, tant en grandària com en cost.

Es pot llegir l'article complet de Joe Cox, en SocialMediaToday.

tags: estratègies social media evitar

Ho vols compartir?
cdnet
  Títol Tema
7881 Els bots maliciosos representen gairebé el 40% de tot el trànsit d'internet
7860 Estratègies digitals d'èxit per a una pàgina web
7683 Què és un servidor segur?
5837 Google penalitzarà les webs no adaptades a dispositius mòbils
5486 Com complir amb les directrius de cookies de la LSSI?
5232 4 raons per les quals els usuaris abandonen una compra en línia màrketing
4298 Presentació de iAgric
3852 Per què la majoria de les empreses no pren precaucions al núvol
3830 Pàgina de Facebook o blog corporatiu? Claus perquè la seva empresa estigui a la xarxa amb èxit màrketing
3836 L'era de l'hegemonia de les tauletes
3834 Cloud computing: evolució d'un model d'èxit
3753 S'aprova el primer dictamen de privacitat de les apps mòbils
3743 5 claus per a una estratègia eficaç de màrqueting a temps real màrketing
3747 El màrqueting es capbussa en l'oceà digital màrketing
3696 Estudi sobre l'activitat de les principals marques espanyoles en xarxes socials social media
3749 La privacitat de Facebook: els mites i les veritats sobre la xarxa social social media
3565 Les 5 tendències de social commerce per a 2013. màrketing
3610 Són les xarxes socials una amenaça per a les empreses espanyoles? social media
3570 El novembre negre de la seguretat de la informació
3563 Facebook té problemes amb el model de negoci publicitari màrketing
3561 Veritat o ficció? Tot sobre l'adopció del HTML5 - infografia
3559 Disenyar una bona experiència d'usuari- infografia màrketing
3480 13 tendències de social media marketing que enlairaran el 2013 màrketing
3478 Així et segueixen el rastre a internet màrketing
3274 Garantint la seguretat al núvol social media
3272 Què fer per llançar-se bé al e-commerce? màrketing
3276 6 consells sobre marketing online – infografía social media
3114 Com relacionar-se professionalmente a les xarxes socials màrketing
3110 10 riscos que les marques haurien d'atrevir-se a assumir a les xarxes socials màrketing
3116 Consells de Google per adaptar-se al mercat mòbil màrketing
3028 5 exemples de botigues virtuals amb codis QR màrketing
2952 SEO d'un cop d'ull - infografia màrketing
2877 Quin és el millor moment per publicar a Twitter, Facebook o Tumblr? social media
2714 6 coses que mai haurien de compartir-se a Facebook social media
2744 Detalls del nou Facebook per empreses social media
2720 5 formes per integrar un lloc Web amb xarxes socials màrketing
2722 Cinc accions a evitar en social media social media
2549 Una estratègia a les xarxes socials ha d'anar més enllà de comptar seguidors màrketing
2594 Com mesurar la fortalesa d'una marca en les social media màrketing
2582 Per què els clients abandonen el carret de la compra? màrketing
2532 Facebook revela com rastreja als seus usuaris social media
2534 Com borrar el teu compte de facebook la guía definitiva. social media
2530 Estratègies de màrqueting en xarxes socials social media
2551 Com planificar una acció de màrqueting a les xarxes socials màrketing
2536 Les 8 claus del Marketing a Facebook social media
2538 Els pasos per a una estratègia social media. màrketing
2545 Les claus per una bona estratègia de màrqueting en mitjans socials màrketing
3745 Una forma senzilla d'entendre el cloud computing – Vídeo