Les 8 claus del Marketing a Facebook

Fa aproximadament un any Altimeter va publicar un informe que va revelar la falta d'encert que tenen la majoria de marques per dur a terme accions de Màrqueting positives mitjançant les pàgines de Facebook.

La reconeguda assessoria va proposar 8 criteris que segueixen sent fonamentals per establir una estratègia social de construcció de marca.

En l'estudi es van analitzar 30 marques pertanyents a sis indústries diferents i es va comprovar el nivell d'implicació i d'encert que tenien en aplicar els vuit criteris que Altimeter considera fonamentals per gestionar les pàgines oficials de les marques.

Les conclusions a les quals van arribar diuen que les marques no aprofiten les possibilitats que Facebook ofereix en el terreny del Màrqueting, o com ells ho descriuen “les marques fallen a aconseguir la maduresa necessària al no potenciar les xarxes socials”.

Els 8 criteris són:

  1. Establir les expectatives de la comunitat

  2. És necessari establir clarament les dinàmiques i les normes per no crear expectatives equivocades en els fans. A més és important fixar les normes de participació aclarir els motius pels quals un post pot ser eliminat.

  3. Dur a terme accions cohesives

  4. Oferir una experiència integral que tingui sentit amb la imatge de la marca és un punt de partida clau per dissenyar una pàgina oficial. D'aquesta manera es crea un ambient conegut per als fans i permet diferenciar la pàgina de les d'altres marques. No es pot oblidar que aquest tipus de pàgines formen part de la imatge de la marca de la mateixa forma que els llocs Web.

  5. Mantenir la pàgina actualitzada

  6. És important mantenir una interacció constant amb contingut renovat i actual. Els usuaris que s'apropen a la pàgina per primera vegada volen saber si la companyia està present en ella, i els que ja estan registrats com a fans necessiten raons per seguir involucrats.

  7. Dotar els post d'autenticitat

  8. Construir la confiança mitjançant interaccions personalitzades amb un ‘toc humà’. Una de les peculiaritats que Facebook és que promou que els usuaris utilitzin el seu nom real, les empreses han de seguir aquest camí i identificar als empleats que gestionen la pàgina, amb el nom real, fotos i dades de perfil. Així els usuaris tenen la sensació de parlar amb un ésser humà i no amb una ‘corporació’.

  9. Participar en el diàleg

  10. Els usuaris estan acostumats a comunicar-se entre si mitjançant converses, les marques que vulguin formar part d'aquest fenomen deuen preocupar-se per participar en aquest tipus de diàlegs. Així a més s'aconsegueix la millor interacció possible amb els consumidors i es genera una sensació de proximitat. És important recordar que les converses en Facebook generen impactes en cascada, ja que cada conversa apareixerà a les pàgines d'inici d'una mitjana de 130 contactes.

  11. Promoure les interaccions Peer-To-Peer

  12. Utilitzar l'ajuda del públic és un de les estratègies més importants del màrqueting en Facebook. Els clients aprofiten aquestes pàgines per comunicar-se entre si i compartir les experiències que tenen amb els productes o serveis. Les marques deuen promoure aquest tipus de converses i utilitzar el mur de la pàgina per ressaltar les històries positives.

  13. Buscar la representació dels clients

  14. El boca a boca és un fenomen molt interessant que pot ser considerat el ‘Sant Grial’ del Màrqueting, els possibles consumidors confien més en les persones que ja tenen una experiència de compra o de contractació que en les pròpies marques, per la qual cosa buscar que els clients satisfets expliquin els detalls positius és una estratègia bàsica.

  15. Aconseguir vendes

  16. La fi última de tota acció de Màrqueting és el de vendre. La pàgina oficial d'una marca al Facebook pot ser una bona eina per aconseguir vendes i no solament encarregar-se de temes d'imatge. Per exemple oferir descomptes o serveis que es poden contractar a la pròpia pàgina.


Les conclusions de Altimeter ens demostren que el Màrqueting a les xarxes socials encara té un llarg camí per recórrer. Resultarà interessant veure quines són les marques que aconsegueixin primer establir satisfactòriament aquests criteris i que les seves estratègies de Màrqueting obtinguin resultats positius.

tags: màrqueting, pàgines , facebook

cdnet

social media

  Títol Tema
3745 Una forma senzilla d'entendre el cloud computing – Vídeo
2545 Les claus per una bona estratègia de màrqueting en mitjans socials màrketing
2538 Els pasos per a una estratègia social media. màrketing
2536 Les 8 claus del Marketing a Facebook social media
2551 Com planificar una acció de màrqueting a les xarxes socials màrketing
2530 Estratègies de màrqueting en xarxes socials social media
2534 Com borrar el teu compte de facebook la guía definitiva. social media
2532 Facebook revela com rastreja als seus usuaris social media
2582 Per què els clients abandonen el carret de la compra? màrketing
2594 Com mesurar la fortalesa d'una marca en les social media màrketing
2549 Una estratègia a les xarxes socials ha d'anar més enllà de comptar seguidors màrketing
2744 Detalls del nou Facebook per empreses social media
2714 6 coses que mai haurien de compartir-se a Facebook social media
2877 Quin és el millor moment per publicar a Twitter, Facebook o Tumblr? social media
2952 SEO d'un cop d'ull - infografia màrketing
3028 5 exemples de botigues virtuals amb codis QR màrketing
3116 Consells de Google per adaptar-se al mercat mòbil màrketing
3110 10 riscos que les marques haurien d'atrevir-se a assumir a les xarxes socials màrketing
3114 Com relacionar-se professionalmente a les xarxes socials màrketing
3274 Garantint la seguretat al núvol social media
3478 Així et segueixen el rastre a internet màrketing
3480 13 tendències de social media marketing que enlairaran el 2013 màrketing
3561 Veritat o ficció? Tot sobre l'adopció del HTML5 - infografia
3563 Facebook té problemes amb el model de negoci publicitari màrketing
3559 Disenyar una bona experiència d'usuari- infografia màrketing
3570 El novembre negre de la seguretat de la informació
3610 Són les xarxes socials una amenaça per a les empreses espanyoles? social media
3565 Les 5 tendències de social commerce per a 2013. màrketing
3749 La privacitat de Facebook: els mites i les veritats sobre la xarxa social social media
3696 Estudi sobre l'activitat de les principals marques espanyoles en xarxes socials social media
3743 5 claus per a una estratègia eficaç de màrqueting a temps real màrketing
3753 S'aprova el primer dictamen de privacitat de les apps mòbils
3836 L'era de l'hegemonia de les tauletes
3830 Pàgina de Facebook o blog corporatiu? Claus perquè la seva empresa estigui a la xarxa amb èxit màrketing
4298 Presentació de iAgric
5232 4 raons per les quals els usuaris abandonen una compra en línia màrketing
5486 Com complir amb les directrius de cookies de la LSSI?
5837 Google penalitzarà les webs no adaptades a dispositius mòbils
7683 Què és un servidor segur?