El màrqueting es capbussa en l'oceà digital

La mobilitat està canviant també la forma de consumir informació.

La manera de comunicar i vendre les marques està canviant i les noves formes de comunicació a través de les xarxes socials són ja un ‘must’ per a moltes empreses que volen posicionar-se entre un determinat públic. És més, anant un pas més enllà, està transformant molts aspectes que abans eren impensables, com la barrera que separava el món professional del personal, que ara es fonen sense representar major problema per als individus.

“Estem en un moment en el qual s'està esborrant la línia que separa el món offline i el món online”, segons Marina Zaliznyak, directora d'Estratègia i Servei al Client de LBI Spain, companyia especialitzada en màrqueting digital i tecnologia que centra la seva estratègia a abordar la “transformació digital del negoci” i que ha treballat a Espanya per a signatures com Seat, AC Marriot o Sanitas, entre unes altres.

Seguint aquest fil argumental, Zaliznyak està convençuda que “la tendència principal del màrqueting passa també per aquest aspecte, per traspassar les barreres que existeixen entre el món real i el virtual”. L'experta assegura que les empreses han de ser conscients de la força que té l'àmbit de les xarxes socials. “De fet algunes ja ho són i tenen fortes estratègies en aquest sentit; unes altres les tindran perquè és la tendència generalitzada i, finalment, també és cert que hi ha algunes marques que no les necessiten”, indica.

No obstant això, ressalta que tenir una estratègia de social media és important sobretot en un país com Espanya que es caracteritza per l'elevat ús d'aquests canals per part dels seus habitants.



Auge del CRM social

En aquest sentit, afirma Zaliznyak, “una altra tendència clara és conjuminar el món del social media amb el tradicional CRM o sistema de gestió de clients”. Això sí, aquest camí és complex: “Per a això les empreses han de reorganitzar-se internament i apostar per invertir en tecnologies que possibilitin la integració dels tradicionals CRM amb les xarxes socials, i aquesta inversió avui dia, amb els pressupostos ajustats que tenen les empreses, no és fàcil d'abordar”.

Això sí, les empreses que aposten per aquest tipus de solucions poden arribar molt lluny, indica l'experta. “Els impactes en el seu negoci són molt més forts”.

Zaliznyak assevera que les signatures relacionades amb els serveis, l'alimentació, els viatges i el món financer són les que major esforç estan realitzant a portar enllaçar els seus CRM amb l'àmbit de les xarxes socials, encara que “encara queda molt treball per fer”.

Màxima personalització

Totes aquestes estratègies porten a la gran tendència que en els últims anys està acaparant al món del màrqueting: la màxima personalització, el màrqueting centrat en l'individu. “Tota la informació de la qual es disposa en el CRM es creua amb la qual arriba per exemple a través de les xarxes socials i així es poden realitzar iniciatives de màrqueting molt personalitzades”. En aquest sentit, afegeix Zaliznyak, la tecnologia de big data, ara emergent, serà clau “per poder analitzar grans quantitats de dades i poder extreure conclusions abans impensables sobre el comportament dels clients, de manera que les empreses puguin personalitzar molt més la seva oferta i els seus missatges”.

Quant a la mobilitat i com el seu ús generalitzat està impactant en les estratègies de màrqueting de les organitzacions, la portaveu assegura que aquest aspecte és crucial; “a més –afegeix– Espanya és també un país on la mobilitat està molt estesa”. Això sí, l'experta recomana que les empreses facin apps per enfortir la seva marca “si aquestes tenen sentit per a l'empresa”.

Multisignal search

Respecte al posicionament de la imatge de marca en Internet, Zaliznyak reconeix que és clau seguir una política de cerca multisenyal (multisignal search) que consisteix a “treballar en diferents senyals que giren al voltant de la web dels clients”. Sota aquesta filosofia, SEO (tècnica amb la qual s'aconsegueixen resultats orgànics pel que fa al posicionament en cercadors) és part d'una estratègia integrada, propera al social media i el PPC (resultats de pagament).

tags: màrqueting digital estratègia

Ho vols compartir?

màrketing

  Títol Tema
7881 Els bots maliciosos representen gairebé el 40% de tot el trànsit d'internet
7860 Estratègies digitals d'èxit per a una pàgina web
7683 Què és un servidor segur?
5837 Google penalitzarà les webs no adaptades a dispositius mòbils
5486 Com complir amb les directrius de cookies de la LSSI?
5232 4 raons per les quals els usuaris abandonen una compra en línia màrketing
4298 Presentació de iAgric
3852 Per què la majoria de les empreses no pren precaucions al núvol
3830 Pàgina de Facebook o blog corporatiu? Claus perquè la seva empresa estigui a la xarxa amb èxit màrketing
3836 L'era de l'hegemonia de les tauletes
3834 Cloud computing: evolució d'un model d'èxit
3753 S'aprova el primer dictamen de privacitat de les apps mòbils
3743 5 claus per a una estratègia eficaç de màrqueting a temps real màrketing
3747 El màrqueting es capbussa en l'oceà digital màrketing
3696 Estudi sobre l'activitat de les principals marques espanyoles en xarxes socials social media
3749 La privacitat de Facebook: els mites i les veritats sobre la xarxa social social media
3565 Les 5 tendències de social commerce per a 2013. màrketing
3610 Són les xarxes socials una amenaça per a les empreses espanyoles? social media
3570 El novembre negre de la seguretat de la informació
3563 Facebook té problemes amb el model de negoci publicitari màrketing
3561 Veritat o ficció? Tot sobre l'adopció del HTML5 - infografia
3559 Disenyar una bona experiència d'usuari- infografia màrketing
3480 13 tendències de social media marketing que enlairaran el 2013 màrketing
3478 Així et segueixen el rastre a internet màrketing
3274 Garantint la seguretat al núvol social media
3272 Què fer per llançar-se bé al e-commerce? màrketing
3276 6 consells sobre marketing online – infografía social media
3114 Com relacionar-se professionalmente a les xarxes socials màrketing
3110 10 riscos que les marques haurien d'atrevir-se a assumir a les xarxes socials màrketing
3116 Consells de Google per adaptar-se al mercat mòbil màrketing
3028 5 exemples de botigues virtuals amb codis QR màrketing
2952 SEO d'un cop d'ull - infografia màrketing
2877 Quin és el millor moment per publicar a Twitter, Facebook o Tumblr? social media
2714 6 coses que mai haurien de compartir-se a Facebook social media
2744 Detalls del nou Facebook per empreses social media
2720 5 formes per integrar un lloc Web amb xarxes socials màrketing
2722 Cinc accions a evitar en social media social media
2549 Una estratègia a les xarxes socials ha d'anar més enllà de comptar seguidors màrketing
2594 Com mesurar la fortalesa d'una marca en les social media màrketing
2582 Per què els clients abandonen el carret de la compra? màrketing
2532 Facebook revela com rastreja als seus usuaris social media
2534 Com borrar el teu compte de facebook la guía definitiva. social media
2530 Estratègies de màrqueting en xarxes socials social media
2551 Com planificar una acció de màrqueting a les xarxes socials màrketing
2536 Les 8 claus del Marketing a Facebook social media
2538 Els pasos per a una estratègia social media. màrketing
2545 Les claus per una bona estratègia de màrqueting en mitjans socials màrketing
3745 Una forma senzilla d'entendre el cloud computing – Vídeo