La privacitat de Facebook: els mites i les veritats sobre la xarxa social

La xarxa social ha comès errors, però ha sabut aprendre d'ells.

Aquest és el missatge principal de la sessió sobre la privacitat de Facebook, realitzada a Madrid, en la qual s'ha explicat el que fa Facebook amb les dades dels usuaris, com respon a les queixes i amb qui tracta a l'hora de protegir la privaciatat de Facebook a Europa. A continuació, recollim els mites i les veritats de la xarxa social per resoldre els majors dubtes sobre Facebook:

Al tancar el compte, es queden amb les nostres dades durant 3 anys

Això és un mite. Segons explica Richard Allan, director d'assumptes públics de Facebook, molts dels usuaris de la xarxa social decideixen desactivar els seus comptes per un temps determinat per diferents motius. En aquest cas, la xarxa social guardarà totes les dades de forma privada (sense que cap altre usuari pugui accedir) fins que l'usuari decideixi tornar a activar el seu perfil. Si l'usuari decideix esborrar directament el seu perfil, la xarxa social guardarà fins a 90 dies les dades per si decideix canviar d'opinió i per gestionar el tancament. “Moltes vegades els usuaris es penedeixen”, apunta Allan, afegint que en ocasions, es podria tractar d'una broma d'un amic o conegut que s'ha trobat la sessió oberta en un dispositiu compartit. Per assegurar-se que no és el cas, han de deixar un marge abans d'esborrar tot per sempre.

Facebook ven les nostres dades a aplicacions que usen la plataforma

És un mite. Encara que Facebook no pren responsabilitats del que pogués ocórrer quan un usuari accedeixi a una aplicació d'un tercer dins de la xarxa social, intenten mantenir uns estàndards de qualitat en les apps que s'uneixen a ella. “Si una aplicació es porta molt malament la nostra política ens permet reaccionar contra l'aplicació”, apunta Allan.

És veritat que els anunciants de Facebook compten amb molts recursos per descobrir nous clients i posar-los com a objectiu en les seves campanyes de publicitat. Allan apunta no obstant això que la companyia no ven dades als anunciants, sinó que com en anys anteriors, poden controlar que tipus de persona és l'objectiu i veure quantes persones han respost a l'oferta.

Tenim dret a veure les nostres dades de Facebook

És veritat. Dins de les clàusules (que van recolzades per la Unió Europea), els usuaris tenen dret al fet que se'ls facilitin totes les dades que es comparteixin a les xarxes socials. A Facebook, això es tradueix en una descàrrega dins del perfil de privacitat, sense costos per als usuaris.

Facebook rastreja tot el contingut a la xarxa social

És un mite. Encara que la xarxa social col·labori amb entitats per a la protecció de menors (especialment en casos de pornografia infantil), és molt difícil controlar a les milers de persones que pugen contingut al site cada dia. És per això que la xarxa social compta amb els botons de ‘report’ perquè els propis usuaris s'autoregulin. Els usuaris poden reclamar a uns altres que baixin o eliminin fotografies o contingut que els ofengui o anar a Facebook directament a fer una reclamació. Les respostes de Facebook poden variar segons la gravetat del problema, des d'unes hores fins a dos o tres dies. Els usuaris compten amb un Reporting Dashboard per veure les seves reclamacions i l'estat de les mateixes.

El debat de la privacitat

Amb els nous canvis legislatius europeus, les empreses multinacionals com Facebook s'enfronten a nous reptes (i aconsegueixen noves victòries). Ara les empreses hauran de tenir una reguladora principal (en el cas de Facebook es troba a Irlanda, però potser hagin d'assumir nous controls de privacitat que podrien afectar a la forma en la qual els usuaris són informats dels termes i condicions de servei. “El debat és fins a quin punt els reguladors podrien imposar requisits (…), tenint en compte que volen que els serveis s'expandeixin a Europa”, diu Allan. En general, Facebook creu que els usuaris entenen la seva política de privadesa. “No solen queixar-se sobre el nostre model de privacitat, sinó sobre alguns casos en concret”, comenta Allan.

tags: facebook, privacitat , mites

cdnet

social media

  Títol Tema
3745 Una forma senzilla d'entendre el cloud computing – Vídeo
2545 Les claus per una bona estratègia de màrqueting en mitjans socials màrketing
2538 Els pasos per a una estratègia social media. màrketing
2536 Les 8 claus del Marketing a Facebook social media
2551 Com planificar una acció de màrqueting a les xarxes socials màrketing
2530 Estratègies de màrqueting en xarxes socials social media
2534 Com borrar el teu compte de facebook la guía definitiva. social media
2532 Facebook revela com rastreja als seus usuaris social media
2582 Per què els clients abandonen el carret de la compra? màrketing
2594 Com mesurar la fortalesa d'una marca en les social media màrketing
2549 Una estratègia a les xarxes socials ha d'anar més enllà de comptar seguidors màrketing
2744 Detalls del nou Facebook per empreses social media
2714 6 coses que mai haurien de compartir-se a Facebook social media
2877 Quin és el millor moment per publicar a Twitter, Facebook o Tumblr? social media
2952 SEO d'un cop d'ull - infografia màrketing
3028 5 exemples de botigues virtuals amb codis QR màrketing
3116 Consells de Google per adaptar-se al mercat mòbil màrketing
3110 10 riscos que les marques haurien d'atrevir-se a assumir a les xarxes socials màrketing
3114 Com relacionar-se professionalmente a les xarxes socials màrketing
3274 Garantint la seguretat al núvol social media
3478 Així et segueixen el rastre a internet màrketing
3480 13 tendències de social media marketing que enlairaran el 2013 màrketing
3561 Veritat o ficció? Tot sobre l'adopció del HTML5 - infografia
3563 Facebook té problemes amb el model de negoci publicitari màrketing
3559 Disenyar una bona experiència d'usuari- infografia màrketing
3570 El novembre negre de la seguretat de la informació
3610 Són les xarxes socials una amenaça per a les empreses espanyoles? social media
3565 Les 5 tendències de social commerce per a 2013. màrketing
3749 La privacitat de Facebook: els mites i les veritats sobre la xarxa social social media
3696 Estudi sobre l'activitat de les principals marques espanyoles en xarxes socials social media
3743 5 claus per a una estratègia eficaç de màrqueting a temps real màrketing
3753 S'aprova el primer dictamen de privacitat de les apps mòbils
3836 L'era de l'hegemonia de les tauletes
3830 Pàgina de Facebook o blog corporatiu? Claus perquè la seva empresa estigui a la xarxa amb èxit màrketing
4298 Presentació de iAgric
5232 4 raons per les quals els usuaris abandonen una compra en línia màrketing
5486 Com complir amb les directrius de cookies de la LSSI?
5837 Google penalitzarà les webs no adaptades a dispositius mòbils
7683 Què és un servidor segur?