Facebook té problemes amb el model de negoci publicitari

Sembla que Facebook no té gens contents als seus clients corporatius ni a les seves marques.

El nou acord entre marques i Facebook actual i, probablement, definitiu, estableix que si les marques volen arribar a tots o a una part important dels usuaris als quals han estat dirigint-se durant els últims anys, els hi costarà una fortuna.

Les marques se senten traïdes perquè aquest no era l'acord que van establir quan van entrar a Facebook. Des del primer moment han invertit temps i diners per a crear una gran base de seguidors, però ara estan cremades amb Facebook i estan buscant altres llocs on invertir els seus diners.

Pot ser que el problema de Facebook es vegi com un cas d'integritat, però el que realment ha fet ha estat canviar les regles del joc quan les marques ja s'havien assegut a la taula i fet les seves apostes. És una mica el que es pot esperar d'un venedor de segona mà potser, però no d'una companyia que cotitza en borsa i menys encara d'una companyia que ha cridat als quatre vents que no li importa els diners, sinó la missió social que compleix.

Però el problema de Facebook va molt més allà d'una simple falta d'integritat. És un veritable problema el seu model de negoci. S'espera que Facebook tanqui l'any amb 5.000 milions de dòlars, però no cal oblidar que es tracta d'una companyia que ja té 9 anys d'antiguitat i que encara està testant estratègies per a guanyar diners.

A llarg termini aquest problema es tradueix en que Facebook està intentant guanyar diners a través de la publicitat quan simplement no és un bon vehicle per a ella. I és que si es desenvolupa Facebook com una plataforma més atractiva per als anunciants, inevitablement molts usuaris abandonarien la xarxa social.

I a qui beneficia tot això? Doncs per una vegada és Google+ qui duu la davantera en aquest terreny. La xarxa social de Google permet controlar el que vas a veure i no publica publicitat en el news feed de Google+. Utilitza les dades de Google+ per a millorar els resultats que la gent obté quan realitza una recerca. I és que segons Google els anuncis funcionen molt millor quan estan prop d'una recerca perquè aquest és el moment que l'usuari ha arribat al “moment d'intenció comercial”.

Pot ser que Google+ no tingui els 1.000 milions d'usuaris dels quals presumeix Facebook, però ha crescut ràpidament amb 400 milions de membres i 100 milions d'usuaris actius. Moltes marques, fartes del car model publicitari de Facebook, podrien estar negociant amb la plataforma del cercador amb el qual ja s'estan anunciant. Mentre, Google només li cal aprofitar aquesta situació per a controlar una part encara major del mercat publicitari.

tags: marques, google+ , publicitat

cdnet

màrketing

  Títol Tema
3745 Una forma senzilla d'entendre el cloud computing – Vídeo
2545 Les claus per una bona estratègia de màrqueting en mitjans socials màrketing
2538 Els pasos per a una estratègia social media. màrketing
2536 Les 8 claus del Marketing a Facebook social media
2551 Com planificar una acció de màrqueting a les xarxes socials màrketing
2530 Estratègies de màrqueting en xarxes socials social media
2534 Com borrar el teu compte de facebook la guía definitiva. social media
2532 Facebook revela com rastreja als seus usuaris social media
2582 Per què els clients abandonen el carret de la compra? màrketing
2594 Com mesurar la fortalesa d'una marca en les social media màrketing
2549 Una estratègia a les xarxes socials ha d'anar més enllà de comptar seguidors màrketing
2744 Detalls del nou Facebook per empreses social media
2714 6 coses que mai haurien de compartir-se a Facebook social media
2877 Quin és el millor moment per publicar a Twitter, Facebook o Tumblr? social media
2952 SEO d'un cop d'ull - infografia màrketing
3028 5 exemples de botigues virtuals amb codis QR màrketing
3116 Consells de Google per adaptar-se al mercat mòbil màrketing
3110 10 riscos que les marques haurien d'atrevir-se a assumir a les xarxes socials màrketing
3114 Com relacionar-se professionalmente a les xarxes socials màrketing
3274 Garantint la seguretat al núvol social media
3478 Així et segueixen el rastre a internet màrketing
3480 13 tendències de social media marketing que enlairaran el 2013 màrketing
3561 Veritat o ficció? Tot sobre l'adopció del HTML5 - infografia
3563 Facebook té problemes amb el model de negoci publicitari màrketing
3559 Disenyar una bona experiència d'usuari- infografia màrketing
3570 El novembre negre de la seguretat de la informació
3610 Són les xarxes socials una amenaça per a les empreses espanyoles? social media
3565 Les 5 tendències de social commerce per a 2013. màrketing
3749 La privacitat de Facebook: els mites i les veritats sobre la xarxa social social media
3696 Estudi sobre l'activitat de les principals marques espanyoles en xarxes socials social media
3743 5 claus per a una estratègia eficaç de màrqueting a temps real màrketing
3753 S'aprova el primer dictamen de privacitat de les apps mòbils
3836 L'era de l'hegemonia de les tauletes
3830 Pàgina de Facebook o blog corporatiu? Claus perquè la seva empresa estigui a la xarxa amb èxit màrketing
4298 Presentació de iAgric
5232 4 raons per les quals els usuaris abandonen una compra en línia màrketing
5486 Com complir amb les directrius de cookies de la LSSI?
5837 Google penalitzarà les webs no adaptades a dispositius mòbils
7683 Què és un servidor segur?