10 riscos que les marques haurien d'atrevir-se a assumir a les xarxes socials

Hem entrat en una nova era, l'era de l'experimentació, a les xarxes socials

Va haver-hi un temps en el qual el sol fet d'estar a les xarxes socials era ja un risc per a les marques.

En la nova era de l'experimentació, les marques aposten per la creativitat, s'atreveixen a assumir riscos i aprenen del que funciona i no funciona en el que para moltes altres companyies no són una altra cosa que “sortides de to”.

I és que, sí, estem en l'era de l'experimentació, però hi ha riscos que només unes poques marques s'atreveixen a assumir. HubSpot recull a continuació alguns d'ells per demostrar que, de vegades, per guanyar cal arriscar:


  1. Relaxar-se prou com per fer una broma en el terreny del màrqueting B2B:
    A la gent del món dels negocis no li agrada riure's. Es limita a anar d'un costat a un altre amb els seus maletins, exhibint un rostre el més seriós possible i sense atrevir-se a esbossar ni tan sols un tímid somriure. No és el cas, no obstant això, de la companyia de màrqueting B2B Impact Branding, que aposta per accions de social media marketing tan agosarades i també tan divertides com aquestes:
    anuncio b2banuncio b2b 2


  2. Relaxar-se prou com per fer una broma en un sector “avorrit”:
    General Electric demostra en el seu perfil Pinterest el divertit que pot ser l'aparentment anodí sector de l'electricitat:
    Pinterest General Electric


  3. Obrir les portes al feedback amb l'usuari:
    Algunes marques tenen por d'apostar a les xarxes socials perquè això les pot convertir en el blanc de les crítiques dels usuaris. Unes altres com UncommonGoods s'atreveixen, no obstant això, a anar un pas més enllà i promouen activament el diàleg amb l'usuari en Facebook:
    Facebook UncommonGoodsUncommonGoods votes


  4. Compartir contingut de la competència:
    HubSpot va publicar recentment un post en el qual s'elogiava l'excepcional estratègia de continguts del seu rival Eloqua. El post no només va ser retuitejat per Joe Chernov, de Eloqua, sinó que es va portar també algun que una altra floreta del seu competidor.
    tweetretweet


  5. Deixar que els empleats siguin realment 2.0:
    Moltes marques temen que si donen als seus empleats la llibertat de parlar per elles en les xarses socials acabaran perdent el control sobre la seva pròpia companyia. Tot el contrari opina Best Buy, que té un compte (@Twlepforce) a Twitter gestionat per més de 3.000 empleats que es senten lliures en ella per compartir contingut i ser ells mateixos sense preocupar-se de “fer alguna cosa malament”.
    Twitter bestbuy


  6. Permetre que els usuaris pugin el seu propi contingut:
    Lluny de ser un risc, el contingut generat per l'usuari pot ser el gran aliat de les marques en les xarxes socials. ModCloth ho demostra a Pinterest amb un “tauló de convidats” en el qual convida als usuaris a enviar-los pins per contribuir amb el seu propi contingut al perfil de la marca a la xarxa social.
    Pinterest ModCloth


  7. Compartir “secrets” amb l'usuari:
    L'empresa de serveis de neteja Molly Maid, lluny de guardar sota clau els seus “secrets” per mantenir net la llar, els comparteix públicament en el seu perfil a Pinterest.
    Pinterest Molly Maid


  8. Prendre partit per temes controvertits:
    Quan Oreo es va atrevir a publicar al seu perfil de Facebook una fotografia d'una galeta amb els colors de la bandera gai, molts es van tirar damunt de la famosa marca, però també molts altres van recolzar la valentia de la companyia.
    Facebook Oreo


  9. Publicar contingut no relacionat directament amb la marca:
    Si una marca publica a les xarxes socials contingut que no està relacionat directament amb la seva marca, molts creuran que està perdent el nord, però no és també perdre el nord avorrir a l'usuari amb contingut avorrit i previsible? La marca de joies Jane Font Jewelry Designs demostra amb les següents actualitzacions en Facebook que sortir-se del guió pot de vegades ser enormement rendible:
    Jane Font Jewelry Desings


  10. Estar present a Pinterest quan la marca no és “visual”:
    Una marca d'aspiradores pot estar a Pinterest sense publicar fotografies dels seus productes? Sí, no només pot, sinó que pot a més tenir molt èxit en l'intent. Miri si no a continuació els atractius taulons de la marca d'aspiradores Oreck a Pinterest:
    Pinterest Aspiradoras Oreck




tags: experimentar, riscos , social media marketing

cdnet

màrketing

  Títol Tema
3745 Una forma senzilla d'entendre el cloud computing – Vídeo
2545 Les claus per una bona estratègia de màrqueting en mitjans socials màrketing
2538 Els pasos per a una estratègia social media. màrketing
2536 Les 8 claus del Marketing a Facebook social media
2551 Com planificar una acció de màrqueting a les xarxes socials màrketing
2530 Estratègies de màrqueting en xarxes socials social media
2534 Com borrar el teu compte de facebook la guía definitiva. social media
2532 Facebook revela com rastreja als seus usuaris social media
2582 Per què els clients abandonen el carret de la compra? màrketing
2594 Com mesurar la fortalesa d'una marca en les social media màrketing
2549 Una estratègia a les xarxes socials ha d'anar més enllà de comptar seguidors màrketing
2744 Detalls del nou Facebook per empreses social media
2714 6 coses que mai haurien de compartir-se a Facebook social media
2877 Quin és el millor moment per publicar a Twitter, Facebook o Tumblr? social media
2952 SEO d'un cop d'ull - infografia màrketing
3028 5 exemples de botigues virtuals amb codis QR màrketing
3116 Consells de Google per adaptar-se al mercat mòbil màrketing
3110 10 riscos que les marques haurien d'atrevir-se a assumir a les xarxes socials màrketing
3114 Com relacionar-se professionalmente a les xarxes socials màrketing
3274 Garantint la seguretat al núvol social media
3478 Així et segueixen el rastre a internet màrketing
3480 13 tendències de social media marketing que enlairaran el 2013 màrketing
3561 Veritat o ficció? Tot sobre l'adopció del HTML5 - infografia
3563 Facebook té problemes amb el model de negoci publicitari màrketing
3559 Disenyar una bona experiència d'usuari- infografia màrketing
3570 El novembre negre de la seguretat de la informació
3610 Són les xarxes socials una amenaça per a les empreses espanyoles? social media
3565 Les 5 tendències de social commerce per a 2013. màrketing
3749 La privacitat de Facebook: els mites i les veritats sobre la xarxa social social media
3696 Estudi sobre l'activitat de les principals marques espanyoles en xarxes socials social media
3743 5 claus per a una estratègia eficaç de màrqueting a temps real màrketing
3753 S'aprova el primer dictamen de privacitat de les apps mòbils
3836 L'era de l'hegemonia de les tauletes
3830 Pàgina de Facebook o blog corporatiu? Claus perquè la seva empresa estigui a la xarxa amb èxit màrketing
4298 Presentació de iAgric
5232 4 raons per les quals els usuaris abandonen una compra en línia màrketing
5486 Com complir amb les directrius de cookies de la LSSI?
5837 Google penalitzarà les webs no adaptades a dispositius mòbils
7683 Què és un servidor segur?