Com planificar una acció de màrqueting a les xarxes socials

Actualment les empreses són més susceptibles a el “Consumidor 2.0”. Aquest nou consumidor que neix amb Internet, utilitza les plataformes socials per informar-se sobre productes, serveis i marques.

A partir de la seva participació, aquest tipus d'usuaris tenen una forta incidència sobre la imatge pública de les empreses que ha de ser presa en compte.

Silvina Moschini, CEO & Founder de Intuic, analitza el nou rol de les empreses en aquest context i afirma: Ignorar les xarxes socials o no estar en elles no és una opció. Al contrari, és una manera efectiva de manejar la relació amb els consumidors, evitar crítiques i comentaris negatius.

A continuació claus i consells per dissenyar una estratègia de màrqueting en xarxes socials efectiva.

En un món cada vegada més connectat, els consumidors passen moltes hores del dia online. Tenen perfils en Facebook o Twitter, es comuniquen a través de les plataformes web, busquen informació sobre productes i serveis en fòrums i blogs i fins i tot, en molts casos, publiquen els seus propis comentaris. Aquest fenomen de connectivitat i sociabilitat online constitueix, sense cap dubte, una nova oportunitat per arribar a una gran quantitat de consumidors potencials. Però quins són els passos a seguir per començar?

Abans d'iniciar una estratègia en mitjans socials, és fonamental treure's de damunt algunes pors. Moltes organitzacions mostren temor davant una plataforma social que permet als usuaris expressar públicament les seves opinions enfront de milions de persones. Però ignorar les xarxes socials o no estar en elles no és una opció. Per contra, la presència en les plataformes de sociabilitat online és una manera efectiva de manejar la relació amb els consumidors, evitar crítiques i comentaris negatius. Els usuaris solen mostrar-se menys disposats a parlar negativament sobre aquelles companyies amb les quals interactuen habitualment, per la qual cosa és important establir una relació fluïda amb ells.

Definir objectius clars

Com en tota estratègia de màrqueting, el primer que s'ha de fer a l'hora de començar a planificar una acció en mitjans socials és plantejar-se metes precises, mesurables i que, posteriorment, permetin realitzar una correcta avaluació de l'acció.

En aquest sentit, és imprescindible preguntar-nos què objectiu pretenem aconseguir amb la nostra acció. Per exemple:

  • Augment de visites al website corporatiu

  • Major visibilitat de la marca online

  • Promoció de nous productes i/o serveis

  • Contacte amb clients potencials

  • Enfortiment de la relació amb clients actuals


Determinar els mitjans per a l'acció

Una vegada establerts els objectius, és necessari definir les eines i estratègies més adequades per aconseguir-los. En aquest sentit, cal prendre en compte que no totes les xarxes socials tenen el mateix públic ni funcionament. LinkedIn, per exemple, és gairebé exclusiva per a contactes professionals; Twitter sol ser el mitjà preferit per geeks i fanàtics de la tecnologia; Facebook és més obert i informal. El fonamental és determinar on està el públic al que volem dirigir-nos, i no oblidar que cada plataforma maneja els seus propis codis i regles de socialització.

Desenvolupar una estratègia de continguts

Si ja comptem amb objectius i ja seleccionem el mitjà que utilitzarem per aconseguir aquestes metes, en funció d'aquestes variables resta definir els missatges. Per a això, és important desenvolupar una estratègia de continguts que sigui coherent i consistent al llarg del temps.

Abans de fer els "posts" és imprescindible pensar què haurà de diferent i diferenciador en el contingut que farem arribar als navegants que visitin els nostres perfils. És fonamental recordar que els mitjans socials no són només un canal de venda. Atosigar als navegants amb ofertes, promocions i publicitat pot resultar contraproduent i fer que els usuaris fugin dels seus perfils de les xarxes socials.

L'ideal és publicar continguts que tinguin a veure amb el seu negoci però que, al mateix temps, resultin d'utilitat per a l'usuari i aportin algun tipus de valor. Per exemple, si la seva empresa ven productes per reparar i condicionar la llar, una vegada per setmana pot publicar un article amb consells respecte a pintura, manteniment, etc.

Seleccionar eines de mesurament

L'últim pas és establir eines i paràmetres de seguiment que ens permetin mesurar l'efectivitat de la nostra presència a la xarxa social. Per a això es poden utilitzar les pròpies eines d'estadístiques que ens ofereix cada xarxa social: aplicacions de webmetrics com Google Analytics en cas de reexpedir tràfic a la nostra web; o plataformes de gestió com HootSuite, que ens permeten analitzar els virals de la nostra acció a les xarxes socials.

En tots els casos és imprescindible definir clarament les eines i els criteris que s'aplicaran abans de llançar qualsevol acció, ja que aquests elements seran imprescindibles per saber si els nostres esforços estan rendint els fruits esperats.

Arribada l'hora del llançament de l'acció, és necessari tenir sempre presentis algunes premisses fonamentals: procurar generar continguts originals i de qualitat, que resultin atractius per als usuaris. Promoure la participació dels usuaris i la interacció i, sobretot, mostrar sempre el màxim respecte i cortesia, encara amb aquells usuaris que actuïn de forma agressiva o desconsiderada.


tags: xarxes, estratègies , consells

cdnet

màrketing

  Títol Tema
3745 Una forma senzilla d'entendre el cloud computing – Vídeo
2545 Les claus per una bona estratègia de màrqueting en mitjans socials màrketing
2538 Els pasos per a una estratègia social media. màrketing
2536 Les 8 claus del Marketing a Facebook social media
2551 Com planificar una acció de màrqueting a les xarxes socials màrketing
2530 Estratègies de màrqueting en xarxes socials social media
2534 Com borrar el teu compte de facebook la guía definitiva. social media
2532 Facebook revela com rastreja als seus usuaris social media
2582 Per què els clients abandonen el carret de la compra? màrketing
2594 Com mesurar la fortalesa d'una marca en les social media màrketing
2549 Una estratègia a les xarxes socials ha d'anar més enllà de comptar seguidors màrketing
2744 Detalls del nou Facebook per empreses social media
2714 6 coses que mai haurien de compartir-se a Facebook social media
2877 Quin és el millor moment per publicar a Twitter, Facebook o Tumblr? social media
2952 SEO d'un cop d'ull - infografia màrketing
3028 5 exemples de botigues virtuals amb codis QR màrketing
3116 Consells de Google per adaptar-se al mercat mòbil màrketing
3110 10 riscos que les marques haurien d'atrevir-se a assumir a les xarxes socials màrketing
3114 Com relacionar-se professionalmente a les xarxes socials màrketing
3274 Garantint la seguretat al núvol social media
3478 Així et segueixen el rastre a internet màrketing
3480 13 tendències de social media marketing que enlairaran el 2013 màrketing
3561 Veritat o ficció? Tot sobre l'adopció del HTML5 - infografia
3563 Facebook té problemes amb el model de negoci publicitari màrketing
3559 Disenyar una bona experiència d'usuari- infografia màrketing
3570 El novembre negre de la seguretat de la informació
3610 Són les xarxes socials una amenaça per a les empreses espanyoles? social media
3565 Les 5 tendències de social commerce per a 2013. màrketing
3749 La privacitat de Facebook: els mites i les veritats sobre la xarxa social social media
3696 Estudi sobre l'activitat de les principals marques espanyoles en xarxes socials social media
3743 5 claus per a una estratègia eficaç de màrqueting a temps real màrketing
3753 S'aprova el primer dictamen de privacitat de les apps mòbils
3836 L'era de l'hegemonia de les tauletes
3830 Pàgina de Facebook o blog corporatiu? Claus perquè la seva empresa estigui a la xarxa amb èxit màrketing
4298 Presentació de iAgric
5232 4 raons per les quals els usuaris abandonen una compra en línia màrketing
5486 Com complir amb les directrius de cookies de la LSSI?
5837 Google penalitzarà les webs no adaptades a dispositius mòbils
7683 Què és un servidor segur?