Estudi sobre l'activitat de les principals marques espanyoles en xarxes socials

Cada marca genera una mitjana de 145 continguts al mes en mitjans socials i crea 0,06 continguts per cada 100 usuaris de la seva comunitat mensualment.

Aquestes són algunes de les conclusions del primer estudi que es realitza a Espanya sobre l'activitat de les principals marques en mitjans socials, que ha presentat avui IAB Spain, l'associació espanyola que representa el sector publicitari en els mitjans digitals. Aquest estudi, únic al nostre país, ha estat elaborat per la Comissió de Mitjans Socials i liderat per Ontwice i Gestazión.

Per tal d'establir unes primeres bases al mercat, aquest estudi permet conèixer la implicació de l'usuari amb la marca i té com a objectiu mesurar l'estat del Top 50 de les marques espanyoles inversores en mitjans socials i la seva relació amb els usuaris.

L'estudi analitza fins a 12 sectors i la seva activitat amb les xarxes socials i els seus usuaris, aplicant diferents variables de manera qualitativa i cuantitava. Per això, es basen en un model PRGS (Presència, Resposta, Generació i Suggeriment) que recull valors com la comunitat de què disposa una marca, els continguts que genera, els que generen els propis usuaris cap a aquesta marca o els comentaris i recomanacions que ells facin.

Les dades obtingudes són objectius i públics, i corresponen a les 5 principals xarxes socials en el moment de l'estudi (primavera 2012): Facebook, Twitter, YouTube, LinkedIn i Tuenti.

Així, observem que les marques espanyoles tenen una mitjana de comunitat de 124.430 persones o que el nombre d'interaccions que realitzen els usuaris cada mes per marca és de 0,77 (per cada 100 usuaris). Comparant tots els sectors, els que millor puntuació obtenen seguint els punts PRGS són el de Serveis (Fundació Telefònica, Tresor Públic, PP i PSOE) i Energies (Repsol, Iberdrola, Endesa, Gas Natural Fenosa).

tags: estudi, marques espanyoles , xarxes socials

cdnet

social media

  Títol Tema
3745 Una forma senzilla d'entendre el cloud computing – Vídeo
2545 Les claus per una bona estratègia de màrqueting en mitjans socials màrketing
2538 Els pasos per a una estratègia social media. màrketing
2536 Les 8 claus del Marketing a Facebook social media
2551 Com planificar una acció de màrqueting a les xarxes socials màrketing
2530 Estratègies de màrqueting en xarxes socials social media
2534 Com borrar el teu compte de facebook la guía definitiva. social media
2532 Facebook revela com rastreja als seus usuaris social media
2582 Per què els clients abandonen el carret de la compra? màrketing
2594 Com mesurar la fortalesa d'una marca en les social media màrketing
2549 Una estratègia a les xarxes socials ha d'anar més enllà de comptar seguidors màrketing
2744 Detalls del nou Facebook per empreses social media
2714 6 coses que mai haurien de compartir-se a Facebook social media
2877 Quin és el millor moment per publicar a Twitter, Facebook o Tumblr? social media
2952 SEO d'un cop d'ull - infografia màrketing
3028 5 exemples de botigues virtuals amb codis QR màrketing
3116 Consells de Google per adaptar-se al mercat mòbil màrketing
3110 10 riscos que les marques haurien d'atrevir-se a assumir a les xarxes socials màrketing
3114 Com relacionar-se professionalmente a les xarxes socials màrketing
3274 Garantint la seguretat al núvol social media
3478 Així et segueixen el rastre a internet màrketing
3480 13 tendències de social media marketing que enlairaran el 2013 màrketing
3561 Veritat o ficció? Tot sobre l'adopció del HTML5 - infografia
3563 Facebook té problemes amb el model de negoci publicitari màrketing
3559 Disenyar una bona experiència d'usuari- infografia màrketing
3570 El novembre negre de la seguretat de la informació
3610 Són les xarxes socials una amenaça per a les empreses espanyoles? social media
3565 Les 5 tendències de social commerce per a 2013. màrketing
3749 La privacitat de Facebook: els mites i les veritats sobre la xarxa social social media
3696 Estudi sobre l'activitat de les principals marques espanyoles en xarxes socials social media
3743 5 claus per a una estratègia eficaç de màrqueting a temps real màrketing
3753 S'aprova el primer dictamen de privacitat de les apps mòbils
3836 L'era de l'hegemonia de les tauletes
3830 Pàgina de Facebook o blog corporatiu? Claus perquè la seva empresa estigui a la xarxa amb èxit màrketing
4298 Presentació de iAgric
5232 4 raons per les quals els usuaris abandonen una compra en línia màrketing
5486 Com complir amb les directrius de cookies de la LSSI?
5837 Google penalitzarà les webs no adaptades a dispositius mòbils
7683 Què és un servidor segur?