Els pasos per a una estratègia social media.

A l'hora de crear una estratègia de Social Media cal tenir en compte diversos aspectes i seguir una sèrie de passos si es vol aconseguir que sigui efectiva.

Cal tenir clar què es busca, triar a la gent adequada per dur-la a terme i actuar per un mateix, independentment del que faci la competència.

En primer lloc, com és lògic, cal establir els objectius que es volen aconseguir amb l'estratègia. Al fer-ho cal ser ambiciós, però també realista i han de tenir-se en compte les limitacions d'aquest tipus de xarxes i els resultats que poden aconseguir.

Per exemple, un alt nivell d'interacció no suposa necessàriament un augment en les vendes d'un producte, però no per això hauria de considerar-se un fracàs.

Després cal crear una base d'usuaris. Al principi seran únicament els treballadors i els familiars d'aquests, sobretot si parlem d'una companyia petita. No obstant això, és important establir aquesta base. Com explica Mike Sweeney a socialmediatoday, com a mínim sempre servirà per tenir alguna cosa que celebrar quan augmenti.

També és necessari triar correctament al personal que s'encarregarà de l'estratègia. I, en aquest sentit, no cal oblidar que quantes més persones facin el treball, millor. Hi ha diferents xarxes i cadascuna té les seves característiques.

Per això, no totes les persones serviran per a totes les xarxes i, per descomptat, no és convenient deixar que només hi hagi un encarregat per a totes. Si es planeja una estratègia de social mitjana és per tenir contacte amb els usuaris i una sola persona no podrà fer-ho, o trigarà més. A més, a part d'interactuar, haurà de crear contingut (o distribuir el contingut creat per tercers). Noves entrades suposaran nous impactes i més possibilitats d'accedir a nous usuaris.

D'altra banda, encara que és important saber què fa la competència, no cal dedicar-se a imitar els seus passos. D'una banda, poden equivocar-se a l'hora de triar la seva estratègia i, per un altre, el públic ho notarà i reaccionarà de forma negativa davant una falta d'originalitat.

Així mateix, tampoc cal oblidar fer un seguiment de tot el que s'està duent a terme. D'aquesta manera, es podrà saber què funciona i què no i es podran prendre les mesures necessàries.

Si t'ha interessat el tema, et recomanem dues infografies: com planificar una estratègia de social media i construint una estratègia de comunicació en social media.

tags: estratègies, social media , objectius

cdnet

màrketing

  Títol Tema
3745 Una forma senzilla d'entendre el cloud computing – Vídeo
2545 Les claus per una bona estratègia de màrqueting en mitjans socials màrketing
2538 Els pasos per a una estratègia social media. màrketing
2536 Les 8 claus del Marketing a Facebook social media
2551 Com planificar una acció de màrqueting a les xarxes socials màrketing
2530 Estratègies de màrqueting en xarxes socials social media
2534 Com borrar el teu compte de facebook la guía definitiva. social media
2532 Facebook revela com rastreja als seus usuaris social media
2582 Per què els clients abandonen el carret de la compra? màrketing
2594 Com mesurar la fortalesa d'una marca en les social media màrketing
2549 Una estratègia a les xarxes socials ha d'anar més enllà de comptar seguidors màrketing
2744 Detalls del nou Facebook per empreses social media
2714 6 coses que mai haurien de compartir-se a Facebook social media
2877 Quin és el millor moment per publicar a Twitter, Facebook o Tumblr? social media
2952 SEO d'un cop d'ull - infografia màrketing
3028 5 exemples de botigues virtuals amb codis QR màrketing
3116 Consells de Google per adaptar-se al mercat mòbil màrketing
3110 10 riscos que les marques haurien d'atrevir-se a assumir a les xarxes socials màrketing
3114 Com relacionar-se professionalmente a les xarxes socials màrketing
3274 Garantint la seguretat al núvol social media
3478 Així et segueixen el rastre a internet màrketing
3480 13 tendències de social media marketing que enlairaran el 2013 màrketing
3561 Veritat o ficció? Tot sobre l'adopció del HTML5 - infografia
3563 Facebook té problemes amb el model de negoci publicitari màrketing
3559 Disenyar una bona experiència d'usuari- infografia màrketing
3570 El novembre negre de la seguretat de la informació
3610 Són les xarxes socials una amenaça per a les empreses espanyoles? social media
3565 Les 5 tendències de social commerce per a 2013. màrketing
3749 La privacitat de Facebook: els mites i les veritats sobre la xarxa social social media
3696 Estudi sobre l'activitat de les principals marques espanyoles en xarxes socials social media
3743 5 claus per a una estratègia eficaç de màrqueting a temps real màrketing
3753 S'aprova el primer dictamen de privacitat de les apps mòbils
3836 L'era de l'hegemonia de les tauletes
3830 Pàgina de Facebook o blog corporatiu? Claus perquè la seva empresa estigui a la xarxa amb èxit màrketing
4298 Presentació de iAgric
5232 4 raons per les quals els usuaris abandonen una compra en línia màrketing
5486 Com complir amb les directrius de cookies de la LSSI?
5837 Google penalitzarà les webs no adaptades a dispositius mòbils